Author Topic: Oulton Lady  (Read 40885 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline swiftdoc

• Captain
  • *
Re: Oulton Lady
« Reply #105 on: 15 October 2019, 19:24:39 »
In English: Hi to you all, finally I have nearly finished the build. I have fixed the window frames and completed the side parts of the cabin. See you later

Offline MimmoC

• Lieutenant
  • *
« Reply #106 on: 17 November 2019, 07:53:13 »
Buon giorno a tutti,
la O.L. è  finita,mancano le prove in acqua e qualche rifinitura. Non è perfetta come le vs realizzazioni ma io sono contento ,ci ho messo 3 anni però grazie a voi tutti ed in particolare a Doc per la pazienza che ha avuto ed ha nell'assistermi con la traduzione ed i consigli.
Un grazie  a D.M. per l'assistenza quando dialogavamo per gli ordini.
Bhe grazie a tutti anche per avermi accettato.

Offline swiftdoc

• Captain
  • *
« Reply #107 on: 17 November 2019, 20:12:26 »
In English: Hi to all,
The O.L. is finished, only missing the sea trials and some finishes. She is not as perfect as your models are, but I am satisfied, it took me 3 years though. Thanks to all of you and especially Doc for the patience he had and has in assisting translating and advice. A thank you to D.M. for their assistance when we talked about the orders. Thanks to all of you as well for having me accepted.
@Mimmo: grazie per i complimenti, per me è un piacere di aiutarti e tradurre, così posso praticare le lingue :wink1: Buona fortuna per le prove! Thank you for your compliments, it is a pleasure for me to help you and translate, I can practice languages doing so. Good luck for the trials!

Offline MimmoC

• Lieutenant
  • *
« Reply #108 on: 22 November 2019, 09:20:49 »
Buon giorno a tutti,
finalmente ho sistemato il tetto ed incollato la plancia ,le maniglie alle porte,il maniglione alla botola a poppa .Purtroppo ho qualche fastidio alla motorizzazione .
A risentirci per il varo

Offline swiftdoc

• Captain
  • *
« Reply #109 on: 22 November 2019, 17:26:01 »
In English: Hi everybody, Finally I have finished the roof and fixed the bridge, the door handles, the handle bar at the stern hatch. Unfortunately I have some issues with the motorization.
Will keep in touch for the maiden voyage.

@Mimmo: che fastidio alla motorizzazione? which issues with the motors?

Offline MimmoC

• Lieutenant
  • *
« Reply #110 on: 24 November 2019, 15:58:26 »
Ciao Doc, le ho provate tutte  fino a due settimane fa funzionava tutto, ora
credo non arrivi  corrente dall’esc.
 ho smontato tutto escluso il timone .
Domani faccio le prove a banco.
A risentirci
« Last Edit: 24 November 2019, 16:00:39 by MimmoC »

Offline swiftdoc

• Captain
  • *
« Reply #111 on: 24 November 2019, 20:44:55 »
In English: Hi Doc, I have checked everything, until two weeks ago all worked fine, now I think the ESC does not deliver any current. I have removed everything but the rudder. Tomorrow I will do some dry tests. Regards.

@Mimmo: se hai un altro esc, provi se funziona con questo, if you have another esc, try if it works with that one

Offline MimmoC

• Lieutenant
  • *
« Reply #112 on: 29 November 2019, 17:59:16 »
Sera ,Doc
ho smontato uno alla volta
l’esc ,la batteria e la ricevente della Crete e sono andato ad esclusione sostituendo quelli della OL.
Chi non funzionava era la ricevente ,si sarà rotto qualche dentino.
Grazie per l’aiuto e l’assistenza ora sistemo il timone che si è allentato.
A risentirci
« Last Edit: 29 November 2019, 18:01:22 by MimmoC »

Offline swiftdoc

• Captain
  • *
« Reply #113 on: 30 November 2019, 17:27:46 »
In English: Good evening Doc, I have taken at a time the esc, battery and the receiver off the Crete and have replaced those of the OL. It was the receiver which did not work, some dents were damaged. Thanks for the help and assistance, now I will fix the rudder which has become loose. Regards

@Mimmo: bene, forse puoi riparare la ricevente saldando il dentino? Maybe you could repair the rx soldering the broken dent?